تئاتر در کلاس درس بررسی تقش تئاتر در ارتقاء سواد ارتباطی و مهارت های اجتماعی کودکان |
کد مقاله : 1014-HAH |
نویسندگان |
غلامرضا عباسی * گروه آموزشی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجائی شیراز |
چکیده مقاله |
امروزه ، با وجود پیشرفت چشمگیر وسایل ارتباط جمعی و حضور غیر قابل انکار آنها در محیط های آموزشی، تئاتر کلاسی وبازی های نمایشی همچنان از جایگاه ویژه ی آموزشی و تربیتی در کلاس درس برخوردار است. آنچنانکه میتوان بازی های نمایشی رادر همه ی حیطه های محتوای درسی یک برنامه آموزشی گنجانید. آموزش هنر ، به طور خاص آموزش تئاتر ، میتواند موقعیت هائی در کلاس درس ایجاد نماید تا ضمن تعامل معلم و دانش آموز ،موجبات توسعه ی سواد ارتباطی کودکان را فراهم ساخته و این امر برای حرکت در فرهنگ معاصر ما ضروری است. این پژوهش تلاش دارد تا ضمن معرفی نمایش بعنوان یک فعالیت جدی در کلاس درس، بر اساس جدید ترین یافته های علمی –پژوهشی به بررسی اجمالی کارکردهای آموزشی و تربیتی آن پرداخته و به معرفی انواع روش های اجرایی نمایش در کلاس درس بپردازد. |
کلیدواژه ها |
تئاتر کلاسی– سواد ارتباطی- رسانه تعاملی- مهارت های ارتباطی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |