مبانی نمایش در خدمت آموزش |
کد مقاله : 1015-HAH |
نویسندگان |
داود کیانیان * مدیر بنیاد نمایش کودک، تهران |
چکیده مقاله |
اجرای این گونه ی نمایشی می بایست براساس اصولی باشد که معلم و دانش آموز بتوانند به ساده ترین وجه و در کوتاه ترین مدت انجام دهند. این فعالیت نمایشی کاملن با تئاتر متفاوت است و حتی در بعضی موارد در مقابل آن قرار دارد.* از این فعالیت به نام « نمایش خلاق» یاد می شود. از آنجا که اصول این فعالیت از بازیهای نمایشی کودکان نشئت می گیرد، همگان با آن به صورت غریزی و نا خود آگاه آشنا می باشند، اما لازم است که معلم ( مربی ) از این اصول آگاهانه استفاده کند، تا تدریس بدون هزینه، آماده شده و در عین سرگرم کننده بودن بتواند آموزش هدف را به درستی به انجام برساند. این مقاله پس از ذکر کاربردها و اشاره به پیشینه ی آن به مبانی اجرای آن خواهد پرداخت. |
کلیدواژه ها |
آموزش، نمایش خلاق، تئاتر، اصل، معلم، مربی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |